banner joga

12 způsobů, jak zklidnit hyperaktivní mysl – 2. část

Pokračování 1. části 

4. Odstraňte ego

Mnoho lidí prožije celý svůj život, aniž by zjistili, kdo doopravdy jsou. Předstírají, že jsou takoví, jak od nich společnost očekává. Tyto iracionální myšlenky jsou opět posilovány mainstreamovými médii. V zásadě jsme duchovní bytosti s lidskou zkušeností a naše těla jsou jen skořápky pro naše duše. Jakmile začneme přijímat tento koncept, začneme si uvědomovat, jak jsme všichni propojeni.

Dobrým způsobem, jak se naučit odstranit ego, je cvičit empatii – začít si představovat, jak se mohou cítit ostatní lidé.

Prostřednictvím empatie vidíme, jak nás naše ego pomáhá držet oddělené jako jednotlivce – místo kolektivního vědomí. Například mnoho lidí je příliš odtrženo od zvěrstev, jako je hladomor a hladovění v zemích třetího světa. Mohou si myslet, že "pokud to na mě nemá vliv, pak to neexistuje." Pravdou ale je, že jsme v tom všichni společně, a pokud jedna osoba trpí, pak trpíme všichni.

5. Vaše tělo je vaším chrámem

Vysoký obsah cukru a kofeinu může mít negativní vliv na myšlenkové procesy. Fluorizovaná voda způsobuje vápenatění epifýzy (třetí oko). Geneticky modifikované potraviny při laboratorních zkouškách ukázaly, že způsobují nádory u potkanů. Příliš mnoho alkoholu obvykle umocňuje problémy, o kterých přemýšlíte, takže se snažte vyvarovat nadměrné spotřebě alkoholu, pokud máte hyperaktivní mysl.

Dbejte na to, co jíte a pijete, protože to ovlivňuje, jak si myslíte nebo co si myslíte.

A co je nejdůležitější, poslouchejte své tělo. Pokud se u vás objevilo pálení žáhy, pak místo léků jezte více zásaditých potravin. Když máte volný den a jste unaveni, zdřímněte si bez ohledu na to, jaká část dne zrovna je. Vaše tělo vám vždy řekne, kdy je vyvedeno z rovnováhy, tak ho poslouchejte!

6. Cvičení

Říká se, že ve zdravém těle je zdravý duch, takže pokud jste fyzicky v pořádku, najděte způsoby, jak začlenit cvičení do vašeho každodenního života.

7. Utečte času

Ve své volné dny se naučte uniknout před časem. Čas nás udržuje uzamčené do konstruktů "pracovního týdne", takže když máte volno, nedívejte se na váš mobilní telefon, nedívejte se na televizi (také tam je vše naplánováno na "čas") a nechte den jen tak plynout. Snažte se na činnosti během volného dne neumísťovat žádná časová omezení.

Když uniknete času, dostanete se pryč také z matrixu, který nás všechny drží jako ekonomické otroky systému. To pomůže k odstranění myšlenkových procesů hyperaktivní mysli tím, že jí jednu věc k přemýšlení odebere.

8. Bavte se!

Začněte dělat věci, které vás opravdu baví dělat. Nechte svou mysl, aby se zaměřila na zábavu, místo na řešení triviálních věcí, které stejně nemůžete ovlivnit. Zjistíte, že se vaše myšlenkové vzory zásadně změní, když děláte, co vás baví.

9. Uvolněte potřebu vše kontrolovat

Mnoho lidí s hyperaktivním si myslí, že je třeba mít neustálou kontrolu nad vším v jejich životech. Je pro ně velmi obtížné se této kontroly vzdát, protože si myslí, že když nemají kontrolu nad svou situací, pak nemají žádnou kontrolu nad sebou, což není pravda.

Věci se budou dít, ať už je budete ovládat, nebo ne. Vše, co potřebujete, je být zodpovědný za své činy.

10. Pište si deník

Jeden způsob, jak uvolnit neustálý tok myšlenek, je si je začít zapisovat. Tím, že je jenoduše uvedete do písemné formy, eliminujete nepořádek ve vaší mysli.

11. Žijte v "teď"

Hyperaktivní mysl neustále přemýšlí o minulosti nebo budoucnosti. Tím, že žijete v „teď", nebudete mít potřebu kontrolovat věci, které nemůžete ovlivnit. Jedná se o uvědomění si, že minulost nelze změnit a budoucnost ještě nenastala, tak proč o nich přemýšlet?

12. Spojte se s přírodou

Najděte si čas spojit se s přírodou, ať už je to dlouhá procházka v lese, na pláži nebo kdekoliv jinde, kde cítíte vnitřní klid. Když jste v přírodě, snažte se nemyslet na "každodenní život" a jednoduše oceňte to, co vám nabízí příroda. Zkuste poslouchat zvuky zvířat, větru nebo potoka.

ROVNOVÁHA

Hyperaktivní mysl je příznakem nerovnováhy, která může být napravena, ale člověk v sobě musí chtít vidět změnu. Existuje přísloví, "Jak uvnitř, tak vně". Pokud vaše tělo potřebuje odpočinek, pak ho potřebuje i mysl. Pokud vaše mysl neustále zpracovává aktivity, události a možné scénáře, brání tak spánku navzdory tomu, že vám tělo říká, že jste unaveni. To je důvod, proč je tak důležité naslouchat svému tělu.

Tím, že odstraníte nepořádek, v nejhorším případě zjistíte, že vaše hyperaktivní mysl stále funguje, ale pozitivním způsobem, beze strachu a bez nutnosti kontrolovat ostatní. Budete mít také zvýšenou intuici, budete lépe usínat a vaše sny budou prorocké.

Přeloženo z: http://www.trulymind.com/12-ways-to-calm-the-overactive-mind/

Autor: Gregg Prescott

Další informace

"jóga je cestou k sobě,
cestou ke štěstí."

Přehled kurzů