banner joga

Péče o sebe

Fenomén mindfulness

Mindfulness je koncept, který je na západě již běžně používaný, u nás si svoji cestu teprve hledá. Nicméně nejde o nic nového nebo převratného. Mindfulness, neboli všímavost, jak se nejběžněji překládá do češtiny, vychází z buddhismu a jeho techniky jsou známé například i v józe.

 

Číst dál...

5 tipů jak si v podzimním nečase zachovat pozitivní mysl

Podzim nám ukázal svoji odvrácenou tvář. Je chladno a deštivo, sluníčko už pomalu nezasvítí. Takové počasí se samozřejmě odráží i na naší psychice. Často se cítíme pod psa. Nic se nám nechce, jsme unavení a otrávení. Máme pro vás pět jednoduchých rad, jak svoji mysl udržet v pozitivním a klidném naladění.

Číst dál...

Vystoupení z komfortní zóny - nutná součást na cestě k sebepoznání

Je to většinou nepříjemné, ale pro růst nezbytné. Většina z nás je ráda zalezlá v tom svém domečku, tam kde to známe a cítíme se jistě. Je to bezpečné a pohodlné, bohužel ale také omezující. Pokud nevykoukneme z té své ulity ven, nikam se neposuneme a to platí jak směrem ven, tak i dovnitř.

 

Číst dál...

Jak vypadá vnitřní mír

Všechny jógové techniky nás vedou k vnitřní harmonii a klidu, k nalezení sebe sama. Dosáhnout vnitřního míru může být v praxi jógy naším cílem. Být sami se sebou v jednotě. Bouře vnějšího světa se nás už poté nedotýká. I když zuří všude okolo, my jsme jako v bytelné pevnosti, v klidu, suchu a teple.

 

Číst dál...

Proč žijeme v budoucnosti?

Člověk se cítí až provinile, když nic nedělá a jen tak prostě je. Tempo kolem nás je rychlé a stále nás nutí dívat se před sebe. Když se na chvilku zastavíme, abychom se podívali kolem sebe, dostaneme strach, že nám něco uteče. Takže rychle zase zpátky do toho koloběhu, kde se honíme, ale za čím vlastně?

 

Číst dál...

3 tipy pro jarní období podle ajurvédy

S ajurvédou asi není nutné naše čtenáře příliš seznamovat. Tento indický léčebný systém si našel mnoho fanoušků i v západní společnosti.

Jedním z pilířů ajurvédy je respektování ročních období. Pojďme se tedy podívat, jaká doporučení má ajurvéda pro aktuální jarní období.

Číst dál...

Víte, kde začíná naše zdraví?

Odborníci na výživu stále častěji upozorňují na špatné stravovací návyky, zejména na nedostatek vlákniny v našem jídelníčku. Ta nám přitom nepomáhá jen při hubnutí: podporuje zažívání, je vhodná při zácpě nebo v boji s cholesterolem...

Číst dál...

Více být, méně dělat

Asi je to dobou a trendem v naší společnosti, co nás nutí být aktivní. Stále něco dělat a nestíhat. "Nemám čas" používáme až příliš často. Kdo čas má, je podezřelý. Také jsem se do téhle pasti chytla. Pořád něco dělat a neustále se snažit zlepšit svůj timemanagement. Čím více projektů, tím více jsem člověkem. Jenže kde je potom to štěstí, které hledáme, když člověk akorát běhá od jednoho k druhému jako šílenec?

Číst dál...

Jak pracovat s negativními emocemi?

Emoce jsou naší nedílnou součástí. Přesto bylo v minulosti prosazováno jejich potlačování. A často se tak děje i teď. Výrazný projev tolerujeme snad jen u dětí, ale i ty už od mala učíme, že je potřeba se nesmát tak nahlas, nebrečet, nekřičet atd. Jednoduše nedávat najevo, jak se cítíme. Potlačování emocí ale vede k řadě problémů, které se mohou různě projevovat.

Číst dál...

V pravidelnosti je síla

Současná dynamická doba nás nutí být maximálně flexibilní. Lítáme od jednoho k druhému a v zásadě pouze hasíme požáry. Vytváříme různé plánovací systémy, ale komu opravdu fungují? A právě tento chaotický a rychlý životní styl je jeden z příčin vysokého stresu a s ním spojenými psychickými a fyzickými problémy.

Číst dál...

Další informace

"jóga je cestou k sobě,
cestou ke štěstí."

Přehled kurzů