banner joga

Meruvakrásana

Jednoduchý zkrutmeruvakrasana

Kategorie:

Náročnost:

Provedení:

  1. Výchozí polohou je sed s nataženýma nohama - dandásana.
  2. S nádechem položíme ruce dlaněmi na zem vedle pravého stehna a pokrčíme levou nohu, kterou umístíme chodidlem na zem, také vedle vnější strany pravého stehna.
  3. S výdechem vytočíme trup doprava. Pohled směřuje dozadu, záda jsou rovná a kolmo k zemi.
  4. V pozici volně dýcháme.
  5. Při návratu s nádechem vytočíme trup zpět, srovnáme nohy a ruce a zaujmeme dandásanu.
  6. Provedeme i na druhou stranu.

Varianty:

  • Torzi lze provést také na druhou stranu, tzn. že se otáčíme na tu stranu, na které máme pokrčenou nohu. Pozice je malinko náročnější.

Tipy pro začátečníky:

  • Jedná se o jednu z nejjednodušších torzních pozic, proto by její zvládnutí mělo předcházet všem ostatním torzním ásanám.

Působení:

  • Protahuje záda, příznivě působí na páteř.
  • Masíruje orgány v břiše, podporuje trávení.
  • Působí proti únavě, stimuluje činnost mozku.
  • Posiluje oči.

Kontraindikace:

  • Problémy s páteří a bolesti zad.

Zajímavosti:

  • Tato pozice je přípravnou ásanou především k ardhamatsjendrásaně.