banner joga

4 jógové pozice pro uvolnění emocí

Cítili jste se někdy rozrušení bez zjevné příčiny? Je běžné, že občas nejsme schopni přesně určit příčinu našich emocí.  Pochopení nejasných emocí vyžaduje čas a prostor a pokud si ho nedopřejeme, stres se bude prohlubovat a pronikat i mimo naši bytost - do vztahů.

Dech, meditace, zpomalení, to vše nám poskytuje jasnost a napojení se na podstatu našeho bytí. Stejně tak pravidelné cvičení následujících jógových pozic.

Pozice holuba (Eka Pada Rajakapotasana)

pozice-holuba-EKA-PADA-RAJAKAPOTASANA-2Z pozice psa vykročte levým kolenem středem a chodidlo položte k levému zápěstí. Pomali položte levou nohu na podložku a zároveň posouvejte levé chodidlo k pravému boku. Snižte se k podložce a udržujte boky v rovině. Pokud je vám to nepříjemné, podepřete levý bok a pánev složenou přikrývkou. Pravou nohu držte rovně nataženou přímo z kyčelního kloubu.
Pokud je vám natažení nepříjemné, pokrčte ji v koleni.

S levým chodidlem u pravé kyčle a tělem předkloněným v úrovni, která je vám pohodlná spočiňte opřeni o předloktí nebo čelem o hřbet rukou složených na podložce.

Pozice holuba je skvělá pro otevření kyčlí a druhé, sakrální čakry (Svadhishthana), jejíž základním principem je tvořivost, sexualita a bytí.

Kyčle jsou částí těla, kde se často ukládá napětí. Především u žen. Pozice holuba uvolní napětí nejen v kyčlích, ale i v bedrech. V pokročilé formě se při pozici holuba otevírají i ramena a hrudník.

Probuzení sakrální čakry v podbřišku nás propojuje s podstatou našich emocí, vztahy a kreativitou. Spočiňte v této pozici, vnímejte všechny počitky a vědomě dýchejte do míst, kde cítíte napětí.

Soustřeďte se na dech a uzeměte se s vědomím, že vše je jak má být. Vydržte v pozici 10-20 dechů na obě strany.

Pozice kola - most (Urdhva Dhanurasana)

pozice-kola-Urdhva-Dhanurasana-2Urdhva-Dhanurasana 

V leže na zádech ohněte kolena, chodidla držte na podložce, paty přisuňte co nejvíce k hýždím. Ruce ohněte v loktech a dlaně položte na podložku hned za ramena s prsty směrem k tělu. Pomali zvedejte pánev nahoru a pak se zvedněte na rukou až do mostu. Dbejte na to, aby chodila byla rovnoběžná.

Pozice kola vás celé otvírá světu a tím uvolňuje srdeční čakru (Anahata). Dále se uvolňuje krk, což umožní vidět věci s novým náhledem. Pozice pomáhá při vztahových problémech tím, že podpoří vaši lásku, laskavost a vděk.

Dýchejte pomali a zhluboka, dovolte hrudníku a srdci se otevřít. V pozici zůstaňte alespoň 1 minutu a 3x ji zopakujte.

Pozice vědomosti (Balasana)

Pozice-vedomosti-BalasanaZačneme v kleče na podložce, s koleny u sebe se posadíme dozadu na paty. Ohneme trup dopředu, hrudník položíme na stehna a uvolníme krk. Sklopíme zrak a zavřeme oči. Paže necháme podél těla na podložce, dlaněmi vzůru a uvolníme ramena.

Tato variace pozice dítěte má stejné benefity. Navíc vyrovnává sakrální čakru (Swadhishthana), přináší uvolnění ramen a otevírá korunní čakru (Sahasrara).

Během této pozice s pokorou pozorujte neustálý proud myšlenek, jejich vznikání a zanikání.

Balasana přináší významné uvolnění fyzických i psychických bloků. Při hlubokém dechu zůstaňte v pozici alespoň 1 minutu.

Podpořená pozice mrtvoly (Salamba Savasana)

Salamba-SavasanaPři sedu s nataženýma nohama podpořte kolena srolovanou přikrývku, nebo polštářem. Lehněte si na záda, nohy nechte uvolněné přes podporu. Ruce podél těla na podložce s dlaněmi vzhůru. Pozorujte uvolnění v bedrech. Zavřete oči a soustřeďte se na dech. 

Tato pozice pomáhá ulevit od stresu a přináší klid mysli. Vnímejte svoji vděčnost za vše co k vám přichází. V této pozici spočiňte aspoň 5 minut na každých 30 minut cvičení.

Uvedené pozice samozřejmě cvičte dle svých možností s respektem k tělu. Buďte při nich vědomí a nechte energii volně proudit. Pozorujte emoce, které se uvolňují a vyplouvají na povrch.

Zdroj: http://www.gaiamtv.com/article/4-yoga-poses-unlock-emotions?cid=soc:facebook:myyoga

 

 

 

Další informace

"jóga je cestou k sobě,
cestou ke štěstí."

Přehled kurzů