Jak online kurzy fungují?

  • Kurzy obsahují lekce (v podobě on-line videí) po cca 1 hodině.
  • V den objednání kurzu obdržíte na zadaný e-mail první lekci.
  • V případě, že jste si objednali kurz, který obsahuje více lekcí, budete následně v periodě 7 dní dostávat další lekce.
  • Všechny lekce jsou přístupné kdykoliv zpětně.

Vybrat si on-line kurz

banner joga

Jak důležité je udržet si pozitivní mysl

O vlivu naší psychiky na stav fyzického těla už mnoho lidí nepochybuje a bere to jako samozřejmou věc. Je jasné, že pouze pozitivní mysl nás nespasí, těch vlivů na tělo je mnohem více, každopádně ale udělá mnoho. A naopak, pokud se necítíme fyzicky dobře, špatná nálada ani výčitky nás neuzdraví.

 

Někdy je velmi snadné být v dobré náladě a někdy se ze splínů nedokážeme vyhrabat. Všechno nám přijde špatné. Často se říká, že když už se něco nedaří, tak se nedaří nic. Jenomže to je jenom úhel pohledu. Jedna a ta samá věc nám může připadat jako katastrofa, pokud jsme nalomení, a nebo jako menší zádrhel, pokud jsme v pohodě. Proto je dobré, udržovat si pozitivní mysl a nenechávat se strhávat lavinou negativního rozpoložení. To se samozřejmě lehce řekne, ale někdy hůř udělá. Jak si můžeme pomoci?

Dech je náš spojenec

Velmi nám může pomoci dech a to hned v několika rovinách. Pokud se soustředíme na dech, odpoutáme mysl od svých negativních myšlenek. Získáme tak odstup a potřebný nadhled.

Zároveň, pokud začneme dech sledovat, přirozeně ho i malinko prodlužujeme. To má za následek lepší okysličení mozku, celkové zklidnění a uvolnění. Při sledování dechu můžeme také zapojit svoji představivost. S nádechem přijímáme čerstvou pozitivní energii a s výdechem necháváme odejít napětí, únavu, negativní myšlenky, bolest, prostě vše, co nechceme. Po pár minutách takového cvičení se jistě budeme cítit lépe.

Podívejme se na to, co se nám daří

Velmi pomáhá rekapitulace dne nebo i celého života, ale pozor, zaměřená na úspěchy. Pokud nejsme zrovna v příjemném rozpoložení, má naše mysl tendence vytahovat hlavně to, co se nedaří nebo je špatně. Proto je potřeba to obrátit a zaměřit se na to, co se nám podařilo, co je v našem životě dobré, fungující nebo prospěšné. A být za to vděční.

Buďme ve svém středu

Také to není moc jednoduché, ale je to velmi funkční. Pokud najdeme svůj střed, své poslání, nebo chcete-li ikigai, dost nám to pomůže nenechat se shodit ze svého trůnu. Pokud vím, kde stojím, co jsem já a co žiju, vnější okolnosti kolem mne pouze projdou. Proto, pokud jsme rozhození, je dobré si vzpomenout na to, co je pro nás důležité, a k tomu se vrátit. Udělat sebemenší úkon, který je v souladu s naším životním posláním.

Vnitřní pořádek je odrazem pořádku vnějšího

Někdy si to moc neuvědomujeme, ale to, v jakém prostředí se nacházíme, má velký vliv na to, jak se cítíme. Proto je důležité mít kolem sebe pořádek, vyházet odpadky a nefunkční věci a prostor si třeba osvěžit živými květinami. Cokoliv, co je vám příjemné. Když nám bude dobře v místě, ve kterém se nacházíme, bude se nám i lépe hledat vnitřní klid.

Další informace

"jóga je cestou k sobě,
cestou ke štěstí."

Přehled kurzů