banner joga

Parighásana

Pozice závorypariga

Kategorie:

Náročnost:

Provedení:

  1. Výchozí pozicí je vadžrásana.
  2. S nádechem přejdeme do vysokého kleku, rozpažíme ruce, přičemž levou dlaň otočíme vzhůru a pravou k zemi, a unožíme pravou nohu tak, že vytočíme prsty ven od těla.
  3. S výdechem uděláme čistý úklon k natažené pravé noze. Pravá ruka se sune po noze, levá je nad hlavou a je rovnoběžně se zemí.
  4. V pozici zůstaneme s volným dechem.
  5. S některým z dalších nádechů se vrátíme do kleku.
  6. S výdechem přitáhneme pravou nohu, vrátíme se do vadžrásany a spustíme ruce.
  7. Stejným způsobem provedeme i na levou stranu.
Varianty:
  • Při úklonu můžeme ruku, která je nad hlavou ve vodorovné poloze, vést co nejblíže k ruce, která je na noze.
Působení:
  • Protahuje a uvolňuje zádové svaly a páteř.
  • Podporuje dech do bočních laloků plic.
  • Zklidňuje a rozvíjí smysl pro rovnováhu.
Kontraindikace:
  • Zranění kolene (v tomto případě lze provádět ásanu v sedě na židli).