banner joga

Trikónásana

Pozice trojúhelníkuUtthita Trikonasana_1

Kategorie:

Náročnost:

Provedení

  1. Výchozí pozicí je stoj  rozkročný. S nádechem rozpažíme ruce.
  2. S výdechem uděláme čistý úklon vpravo. Pravá ruka se dotýká nohy co nejníže, levá míří rovně vzhůru. Pohled směřuje do levé dlaně. Hlídáme si, abychom se nepředkláněli. Úklon musí být čistě do boku.
  3. S nádechem se vrátíme do stoje a provedeme na druhou stranu.
  4. Po celou dobu cvičení máme ruce v jedné přímce.

Varianty:

  • Při úklonu můžeme ruku,která míří nahoru vést dále, až je rovnoběžně se zemí. Nadloktí se dotýká spánku.
  • S výdechem neděláme úklon, ale jdeme do předklonu a pravou rukou uchopíme levý kotník. Obdobně provedeme i na druhou stranu.

Tipy pro začátečníky:Trikonasana3

  • Jako vhodný průpravný cvik  pro trikónásanu je dobré zařadit dólásanu enbo jednoduché úklony s rukama za hlavou.
  • Při provedení trikónásany je možné ruku, která míří nahoru, pokrčit v lokti - prsty jsou v podpaží a loket míří vzhůru.

Působení:

  • Protahuje svaly trupu, působí proti vybočení páteře.
  • Protahuje svaly stehen a vazy kyčelních kloubů.
  • Prohlubuje dech a směřuje ho do bočních laloků plic (vždy na té straně, která je protahována).
  • Harmonizuje nervový systém.

Kontraindikace:

  • Silné bolesti v zádech a poškození meziobratlových plotének.
  • Opatrně v těhotenství.