banner joga

Ákárana dhanur ásana

Pozice šíp a lukaka

Kategorie:

Torzní pozice

Náročnost:

Pozice pro začátečníky

Provedení:

  1. Výchozí pozicí je stoj rozkročný.
  2. Levé chodidlo vytočte doleva. Pak otočte doleva také hlavu. Trup zůstává v přímém postavení.
  3. Upažte levou ruku a sevřete ji v pěst. Palec nechte vztyčený. Zvolte si nějaký pevný bod na prodloužené linii paže a na něj nasměrujte bříško vztyčeného palce. Na palec pak upírejte pohled během celého cvičení.
  4. Přiložte pravou ruku k levé a také ji sevřete do pěsti se vztyčeným palcem. Oba palce jsou v zákrytu.
  5. S nádechem táhněte pomalu pravou paži do skrčení upažmo, jako byste napínali luk. Po celou dobu cvičení zůstává loket ve výši ramen.
  6. Zadržte dech a setrvejte krátce v pozici. 
  7. S výdechem pomalu vraťte pravou ruku k levé, takže se oba palce zase nachází v zákrytu.
  8. V souladu s dechem a s hlubokým soustředěním zopakujte pohyb 3x.
  9. Vraťte se do výchozí polohy a proveďte cvičení i na druhou stranu.

Působení:

  • Cvičení působí proti kulatým zádům. Protahuje svaly hrudníku a posiluje svalstvo ramen, paží a zad.
  • Podporuje zdravé hluboké dýchání.
  • Také velmi pomáhá při astmatu a bronchitidě.
  • Zlepšuje schopnost soustředění, procvičuje okohybné svaly, a proto je vhodné při krátkozrakosti a dalekozrakosti.