banner joga

Jóga pro každý den

  • Shirodhara aneb masáž třetího oka

    Už jste vyzkoušeli shirodharu? Pokud ne, velmi doporučujeme. Shirodhara je masáž oblasti třetího oka teplým olejem. Je naprosto fantastická - uvolňuje, zklidňuje a pročišťuje.

     

     

  • 5 jednoduchých kroků, jak zklidnit rozbouřenou mysl

    Známe to všichni. V hlavě nám jedna myšlenka střídá druhou, bzučí to jako v úle a my nevíme, co dřív. Brzy nás to začne vyčerpávat, takže se dostaví únava, špatná nálada a stres. Jak z tohoto koloběhu vyskočit? Máme pro Vás pět jednoduchých kroků:

     

  • Jak vyzrát na negativitu

    O výhodách pozitivního přístupu k životu všichni víme. Někdy se nám daří být na této pozitivní vlně a řešit problémy s nadhledem, z nepodařených věcí a krizí se poučovat, špatnou náladu a negativitu ostatních tolerovat. 

     

     

  • Tři důvody, proč nás jóga zklidňuje

    Dnes existuje celá řada stylů jógy. Na některých lekcích budete více v klidu relaxovat a soustředit se na dech, na jiných se velmi zapotíte a posílíte svoje tělo, všechny styly mají ale jedno společné, nebo by alespoň měly mít, a to je pocit klidu, který se ve vás po praxi rozvine.

     

  • Zimní slunovrat a praxe jógy

    Za necelý týden nastane zimní slunovrat, který je bránou k oslavám Vánoc. Je to okamžik, kdy slunce dosáhne nejzazšího bodu a začne se opět pomalu vracet. Je to den, kdy je nejdelší noc a nejkratší den. Okamžik největšího temna, ale zároveň symbol návratu světla.

  • Fenomén mindfulness

    Mindfulness je koncept, který je na západě již běžně používaný, u nás si svoji cestu teprve hledá. Nicméně nejde o nic nového nebo převratného. Mindfulness, neboli všímavost, jak se nejběžněji překládá do češtiny, vychází z buddhismu a jeho techniky jsou známé například i v józe.

     

  • Mantra ÓM

    ÓM je základní a zároveň nejznámější mantrou. Používá se samostatně nebo jako součást dalších manter. Známe ji jako ÓM či AUM, stále je to ale tatáž mantra, prapůvodní zvuk neboli pranava, vibrace vesmíru.

  • Jak nám jóga pomáhá žít v přítomnosti

    Jóga není pouze prostředek, jak si udržet zdravé a pružné tělo. Je to i způsob, jak se naučit být tady a teď, žít v přítomnosti a pročistit si hlavu. Právě bytí v přítomnosti a zklidnění naší mysli je důležité pro udržení duševního zdraví. Většina stresu dnešní doby pochází právě z neustálého myšlení, přebývání v minulosti nebo budoucnosti a nevnímání toho, co opravdu je. Jógové praktiky jsou stvořené pro zklidnění mysli, udržení bdělé pozornosti a vnímání přítomného okamžiku.

  • 5 tipů jak si v podzimním nečase zachovat pozitivní mysl

    Podzim nám ukázal svoji odvrácenou tvář. Je chladno a deštivo, sluníčko už pomalu nezasvítí. Takové počasí se samozřejmě odráží i na naší psychice. Často se cítíme pod psa. Nic se nám nechce, jsme unavení a otrávení. Máme pro vás pět jednoduchých rad, jak svoji mysl udržet v pozitivním a klidném naladění.

  • Vyčistěte si hlavu: meditace pro 21. století

    Je úžasné, jaké možnosti nám dnešní doba nabízí. Bohužel tato skutečnost má i odvrácenou tvář - stres. Je toho kolem nás tolik, že nevíme, co dřív. Nechceme nic promeškat a tak stále honíme spoustu zajíců najednou a jsme frustrovaní, když ve výsledku nechytíme ani jednoho a pokud náhodou jednoho chytíme, zkazí nám náladu všichni ti ostatní, kteří utekli.

Další informace

"jóga je cestou k sobě,
cestou ke štěstí."

Přehled kurzů