difficulty

Mírně pokročilí

Rozsah

8 lekcí

Všechny lekce Vám zašleme na e‑mail zdarma

Hatha jóga - Mírně pokročilí

Pokračujte s jógou kousek dál - v uvolnění, relaxaci, dechu, protažení těla a vědomé pozornosti. Kurz je vhodný pro všechny, kteří mají s jógou už nějakou zkušenost.

Každou lekci začneme úvodní relaxací, kterou zakončíme dynamickou sestavou Pozdrav slunci.
Následuje blok jógových pozic - ásan a každou lekci zakončíme dechovým cvičením.

Fyzické cvičení

V každé lekci je po úvodní relaxaci zařazené průpravné cvičení, díky kterému zahřejeme a rozhýbeme svoje tělo a připravíme ho tak na vlastní jógové pozice. Poté následují vlastní ásany, ve kterých zůstáváme s volným dechem. V průběhu celého kurzu jednotlivé pozice zdokonalujeme, snažíme se je procítit a uvolnit se v nich. U každé lekce budete mít k dispozici seznam ásan s odkazy na jejich podrobný popis.

Na kurzu se seznámíte s těmito pozicemi: kandharásana, sumeruásana, uštrásana, ardha matsjendrásana, vírabhadrásana, viparita karaní.

Dechové cvičení

V průběhu celého kurzu budeme nacvičovat plný jógový dech, který je základem pro další techniky. Plný jógový dech je plnohodnotný dech využívající plně kapacitu plic.

Jak ke kurzu přistupovat

Na všech svých kurzech doporučuji, aby každý při cvičení respektoval svoje tělo. V klasických kurzech Vás sice cvičitel může opravovat, ale nikdy neucítí to, co Vy. Nezná Vaše pocity. Proto je třeba plně vnímat sebe a to, jak se při cvičení cítíte. U online kurzů to platí dvojnásob, protože jste pouze sami se sebou. Udělejte z této skutečnosti výhodu. S nikým se nemusíte poměřovat, nikdo Vás neruší. Můžete cvičit v čase, který Vám plně vyhovuje a přizpůsobit se prostředí tak, aby jste se cítili dobře.

Cokoliv Vám bude nepříjemné, necvičte. V klidu si v nějaké pohodlné pozici relaxujte, uvolňujte se, a pak se přidejte ke cvičení, které provádět chcete. Snažte se stále vnímat, jak na Vás cvičení působí, co cítíte, vědomě se uvolňujte a pravidelně dýchejte. Pokud Vám bude cokoliv nejasné, ozvěte se. Ráda Vám poradím, budu-li moci. V tomto kurzu jsou zařazené již trochu náročnější pozice, proto je dobré, pokud už jógu znáte a umíte alespoň trochu pracovat se svým tělem a s dechem během cvičení. Nikdy nejděte přes bolest nebo nepříjemné pocity. Není nutné pozici zvládnout hned napoprvé. U některé to půjde rychleji, u jiné pomaleji. Jóga nás mj. učí i trpělivosti.

Podstatou tohoto cvičení je poznat své tělo, naučit se s ním pracovat, uvolnit tělo i mysl.